onsdag 18 juli 2012

Båt, mat och strömmande vatten

Det slår sällan fel. Så fort någon ställer frågan ”vad sysslar du med?” och får svaret ”jobbar på turistbyrån”, följer ett bombardemang av frågor. En del i min närhet tycker också att det vore fint om jag skulle agera deras personliga aktivitetsguide/bokningsproffs/umeanska uppslagsverk som kan dra fram tusen gyllene smultronställen ur rockärmen. Fördelen med det är förstås att det blir tillfällen att lära sig något nytt/få bättre koll på något bekant, så jag har lite överseende ;)

Igår fick jag möjligheten att bygga på min lokalkännedom. Och inte behövde jag agera arrangör heller! Det var bara att infinna sig, slå sig ned vid bordet, frossa i räkor och sedan betala, för det var systeryster som fixade bokningen. (Kände mig bortskämd!) Platsen för äventyret var nedströms Umeälven till Västerfjärden på M/S Sandskär, även kallad Räkbåten i folkmun. Det är restaurangbåten Sjöbris som kör M/S Sandskär på lunch-, afterwork- och kvällsturer under sommaren.

Familjen förärades med ett besök söderifrån, och då bör man ju roa dem med något. Sagt och gjort, Räkbåten fick det bli. Och tänk vilken tur vi hade med vädret (viktigt)!



/Emma S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar