torsdag 4 juli 2013

Paddling, nattliga sommardopp och muntliga prov i franska

Det har varit en vanlig dag på Turistbyrån. Så vanligt det nu kan bli, med tanke på att det alltid dyker upp nya frågor och uppdrag på en arbetsplats som denna. Dagen idag har däremot skiljt ut sig en del. Vid tre tillfällen har det kommit in fransktalande besökare. Det är normalt/ganska mycket, men snarare för en hel vecka. För två somrar sedan blev jag överlycklig då det kom franskatalande på besök då jag, som precis kommit tillbaka till Umeå efter att ha pluggat och jobbat i Frankrike, fick möjlighet att använda mig att detta andra tungomål.

                            
Nära från centrum finns också populära Nydalasjön för den badsugna 
När dessa personer kom in under min andra sommar och jag blivit allt ringrostigare gav det upphov till ordentlig nervositet. Och denna sommar har jag till och med funderat över att ta bort den franska flaggan från namnskylten min.








Men katastrofen har inte infunnit sig då tungan låser sig eller att spanska ord hoppar ut ur munnen, då jag i höstas tog ett dopp ned i den spanska språkfloran. Det har gått förvånansvärt bra och nu känns det bara kul igen!



Nydalasjön
Dopp av andra slag, närmare bestämt ned i sjöar och hav runt Umeå börjar bli dags att kunna bocka av för denna sommar. Själv har jag räknat med ett nattligt dopp i helgen då jag ska ut 
 och paddla kanadensare i holmsundstrakten.


 





 

I Holmsund kan man hyra kanot hos Ljumvikens Havsbad.
 
À bientôt!
 
Emma S

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar