måndag 30 september 2013

Att våga välja är att våga satsa

Facebook är viktig men för att lyckas är det viktigt att hitta rätt ton, vara rolig och bli gillad. Och man kan inte vara populär hos alla, vilket betyder att man måste välja sin målgrupp! -  Detta var några av många visa ord som sas under Webbdagarna förra veckan.

Vidare fick vi lära oss att Twitter  inte är så stort som jag hade trott, men det är många beslutsfattare och media som använder sig av twitter. Twittrarna twittar dock mest till varandra inom en grupp av likasinnade och återigen hamnar vi i målgruppstänket. Några flitiga twittrade nämndes också, bl a Carl Bild och William Spetz. Dock var det tydlig att de höll sig till de sina grupperingar. Men jag måste bara nämna att umebon William Spetz är störst i Sverige ungdomsgruppen! Hoppas han twittrar om sin hemmastad Umeå och allt roligt man som ungdom kan göra här:)

Visst, uttrycket "kill your darlings" känner man ju till men som destination är det inte alltid busenkelt att göra det. Vi har nyligen lanserad en ny webb. Och vilka är våra primära målgrupper? Citybesökarna, Naturvännerna och barnfamiljerna? Vi harkommit en bra bit på vägen.  Bättre så, än att inte bli hittad av någon!

Ha en bra dag!
Erja






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar