torsdag 19 november 2009

Julklappar för alla åldrar

Läste nyligen att spikmattan blev vald till årets julklapp. Inget fel med det. Jag och många jag känner har en spikmatta och åtminstone jag använde min flitigt när den var ny. Nu har den legat ett halvt år i förrådet med allt annat som inte behövs. Men vem vet, det kan ju hända att användandet går i perioder, och spikmattan blir snart högaktuell igen?

Jag tillhör verkligen inte dem som handlar julklapparna i god tid och som julpyntar och bakar pepparkakor och lussekatter under decemberhelgerna. I år har jag ändå gjort ett undantag när det gäller julhandeln (det är bara november än!).

För några dagar sedan, tog jag fram en julklappsannons för hotellpaketen se o sov. Så mycket som man skulle vilja se som erbjuds till våren! Jag kunde helt enkelt inte motstå frestelsen av att överraska min snart tonåriga dotter med evenemangsbiljetter. Jag tror att hon kommer att spricka av glädje när hon öppnar ”paketet”! Och att se hennes glädje blir kanske min bästa julklapp.

En evenemangsbiljett gäller visserligen bara vid ett tillfälle men minnen av upplevelsen kan vara varaktiga och ger inte sällan mer smak. Det är också ett bra sätt att göra något tillsammans, tänker jag. – Oavsett åldern!

Se o sov är ett bra sätt att boka hotell och biljetter på samma gång. För oss som bor i Umeå så går det ju att boka bara biljetter via biljettcentrum. Och vårens utbud i Umeå är verkligen jättebra. Det finns något för alla smaker och åldrar, som sagt.

/Erja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar