fredag 4 maj 2012

Att tala och bli talad till

I onsdags föreläste jag och Erja inför föreningen Aktiva seniorer. Vi berättade om vad vi gör på Turistbyrån och hur stor turistnäringen är. Var första gången jag fick ha en mygga medan jag föreläste. Kändes väldigt proffsigt. Nästan så jag förväntade mig att titta in i en kamera och säga "efter reklamen ska vi prata om...". Det var en trevlig publik som hade lätt för skratt.

Idag var det ombytta roller på så sätt att vi på Turistbyrån fick lyssna på en föreläsning. Det var Agneta Karlsson från Västerbottensost Besökscenter (föredetta Ostens Hus) som kom hit innan vi öppnade för att berätta om varför dom bytt namn, hur anläggningen kommer se ut, öppettider mm. Det är inget ovanligt att företag besöker oss för att berätta om sin verksamhet. Det kan behövas när infon som ska ut väcker frågor från oss. Så nu är vi alla lite mer utbildade om det och kan svara på era frågor om Västerbottensost besökscenter.


Jag kanske inte är helt objektiv nu när jag skriver det här men.. Jag tycker att vi på Turistbyrån också var en trevlig och lättsam publik att prata inför (glad smiley här).

/Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar