onsdag 20 mars 2013

Förändring i luften

Det har hänt något. Både i Umeå och här inne i turistbyråns byggnad.

Efter att ha kommit tillbaka från min radioskugga efter en tids sjukskrivning känns den här ändringen så tydlig. Undrar ifall alla andra känner av det lika mycket som jag gör?

Innan jag blev sjukskriven var det fortfarande mörkt på morgonen när jag gick till jobbet. I morse vaknade jag av solsken och fågelkvitter. Människor jag möter ser gladare ut, jackorna är lite tunnare än innan och mössorna har de flesta tagit av. Trots att det fortfarande är snö på marken och runt tio minusgrader har vårkänslorna börjat komma. Byggen runt om i staden har gått framåt, rätt fort enligt enligt mig som inte sett dem på ett tag, och ger Umeå ett nytt utseende.

Precis som i själva staden har det skett förändringar här i turistbyråns hus som både går att ta på och se med blotta ögat men också som går att känna. Nya ansikten har flyttat in. Bara det är en stor förändring i sig. Fast den förändring här som jag gillar mest är själva känslan. Den är nästan översvämmande. Jag har svårt att sätta ord på vad det är som hänt men om jag ska försöka så innehåller förändringen en härlig mix av nya tag, framtidsutsikter och en jääää...ttestort anamma. Känns helt underbart måste jag säga.

Kom in till oss och känn förändringen i luften du med!
Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar