måndag 8 april 2013

En riktig Blunder

Snön kom på återbesök och förvandlade återigen Umeåregionen till ett vackert vinterland, och årstiden vårvinter har nu blivit till vinter igen. Vackert med snön men nu längtar jag efter en riktig vår.

Foto: Petra Agdahl
Morgonen och arbetsveckan började med gruppfoto i kylan utanför turistbyråns byggnad. När det kommer till foton har jag en riktigt dålig vana. Jag blundar. Eller rättare sagt, jag blinkar till så det ser ut som jag blundar. I gymnasiet blev jag utsedd till "Årets Blunder" och den titeln har hängt med mig. En gång på en maskerad klädde jag ut mig till den åttonde dvärgen Blunder och gick tillsammans med resten av Snövits gäng.

Det kan ta väldigt många foton innan det blir ett där jag inte blinkar till. Idag var duktiga fotografen Edel riktigt snabb med kameran när han fotade alla oss som jobbar i huset. Det ska bli intressant att se om jag lyckades göra en riktig Blunder när fotot publiceras i Centrum Nytt, som går ut till Umeå C's medlemmar.


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar