onsdag 23 september 2009

Turistbyrån är livräddare...

.. Fick en sån härlig kommentar av en besökare idag. " Ni fungerar som räddare i nöden - livräddare helt enkelt"

Underbart att höra tycker jag!! Vi ser ju inte precis ut som sådana enligt min bild av livräddare. Den är mer åt nåt tv-serie-håll...och där stämmer då inte undertecknad in..

Jag har svårt att tro att vår hjälp skulle vara avgörande för liv och död, men helt klart är att det ändå känns så ibland för våra besökare..

Det är klart att paret från ett annat land som kom in i somras, varav den ena personen drabbats av akut tandhaveri, gladdes åt vår hjälp att komma i kontakt med akut-tandläkare och få situationen beskriven på rätt språk.
Att mannen på lång cykelsemester som drabbats av privat tragedi i sitt hemland, gladdes åt vår hjälp att få hem cykeln till sitt land och hjälp med att finna resa hem fortast möjligt.

Eller paret från England på sin långa segeltur, som drabbats av storm och inte kunde fortsätta sin resa, som fick hjälp med att finna uppställningsplats för sin fina båt över vintern för att kunna fortsätta resan nästa sommar..

Det är klart dom tyckte nog också vi var räddare i nöden..

Kanske borde vi lägga till en ny titel på vår namnbricka? Kanske borde det stå turistinformatör/räddare i nöden?

//Johanna

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det finns inget bättre än att kunna göra nytta där man tycker det är som roligast! :) I detta sammanhang måste jag tipsa om www.kundo.se, en webbtjänst för social kundtjänst som låter er göra just detta direkt på er webbplats.

    Titta exempelvis gärna på hur AB Bostaden i Umeå använder kundo (spana in "tyck till"-knappen till höger): http://www.bostaden.umea.se/

    Hälsningar
    Björn

    SvaraRadera