fredag 31 augusti 2012

Premiär: Fråga Tinna, Turistinformatör!

Ta chansen och få hjälp med ditt besök i Umeåregionen. En gång i månaden kommer vår kunniga turistinformatör Tinna besvara dina frågor på vår Facebooksida. Start nu på onsdag, 5 september kl 14.00-15.00.

Ett steg framåt i vår personliga service

Vi på Umeå Turistbyrå vill att du som turist i Umeåregionen ska få en så bra och personlig service som möjligt, oavsett vart i reseplaneringen du befinner dig. Om du håller på att planera din resa tipsar vi gärna om sevärdheter och aktiviteter. Ifall du redan är här hjälper vi dig att hitta rätt. När du åkt hem igen kan vi berätta vad du kan hitta på under nästa besök i regionen. För det är vårt mål, att du ska vilja komma tillbaka till oss.

Hej, jag är Tinna, turistinformatör!

Jag är en Umeådotter med rötterna i Holmsund. Jag trivs som fisken i Umeälven med storleken på Umeå och stadens närhet till kultur och natur. Turistinformatör har jag varit i cirka två år. Det är ett yrke som jag tar med mig även på fritiden då jag drar med mig vänner och familj till olika besöksmål.

Mitt smultronställe i Umeåregionen heter passande nog just Smultronstället. Det är en handelsträdgård i närheten av Yttertavle. Jag har spenderat många timmar där luktandes på både växter och bakverk.
När du kommer på besök eller ringer till Umeå Turistbyrå är chansen stor du får prata med mig. Nu vill jag lära känna dig som följer oss på Facebook. Berätta gärna om ditt bästa sommarminne från regionen eller fråga vad du ska göra för att få ett bra semesterminne härifrån.

Glada Hälsningar
Tinna, din turistinformatör på Umeå Turistbyrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar