fredag 7 september 2012

När smaklökarna kittlas

Ett guilty pleasure som jag har är att drömma mig bort till andra länder. För vissa kanske det är shopping, byggnader och långa kritvita stränder som lockar men jag drömmer mig bort till nånting helt annat; mat!

Med andra ord borde jag vara stamkund på Europeiska Matmarknad som håller till på gågatan i centrala Umeå. Icke sa nicke. Istället har jag suttit i fikarummet med mina torra matlådor och fortsatt drömma mig bort. Varför? bra fråga, jag kan inte svara på det. Det enda jag vet är att sista dagen för marknaden är imorgon och då kan ni lita på att se mig springa mellan oliver, nötter, ostar och paella.

Idag på lunchen sprang jag snabbt förbi marknaden för att planera hur min personliga lunchmeny á la trerätters (...femrätters.. kanske blir en sjurätters, finns ju så mycket gott) ska se ut imorgon. Kommer börja med crépes och avsluta med en ostbit.


Gissar att ni hellre vill se en bild från matmarknaden än på mina matlådor? ;)

Ha en trevlig helg!
Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar