måndag 10 september 2012

En show helt i min smak

Ordet fika kan få mig att börja dreggla. Jag ser framför mig ett hav av chokladbakelser, tårtor, vaniljbullar och sjuttiotvå sorters kakor. Oftast får jag nöja mig med enbart kaffe men det tar ändå inte bort magin från ordet. Fikarast på jobbet eller en fikadejt med vänner, det vattnas i munnen av bara tanken på det.

Troligen så är jag inte ensam om det. Komikern Al Pitcher bygger hela sin turné på svenskarnas besatthet av fika. Han gör det med värme och han bjuder på fika under tiden. Jag älskar komedier. Jag älskar fika. Jag ska gå på hans show!

Om du vill veta mer om vad som sker på Umeåregionens teaterscen i höst så kan du kolla in vår evenemangskalender eller bläddra igenom Rajden, som ges ut av Umeå Teaterföring.

Omslaget pryds av Christoffer Greens karaktär Tina C. Läs mer om showen på sidan 39 i Rajden.


Det är inte lätt att vara en matglad godisgris i Umeåregionen. Förra veckan var det Europeisk matmarknad. Bondens Egna Marknad pågår för fullt på lördagar nu i september och sen fika med Al Pitcher.
Dreggel!

/Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar