måndag 17 september 2012

Turistbyrån testar: Ballongflyg

På Umeå turistbyrå säljer vi presentkort till ballongflyg med företaget Ballongflyg i väst. I lördags tog jag chansen och hakade på en sådan tur. Vi startade i Överboda och flög över Umedalen, Haga och Nydala som några hållpunkter. Vilken upplevelse! Det som är bra med att prova på upplevelser på egen hand är förstås att det är mycket lättare att tipsa/informera/sälja dessa (tänk vad svårt det skulle vara att lägga på minnet hur lång tid en flygning tar. Nu vet jag att jag kan säga att allt beror på vinden hehehe).



Någon som ser sitt eget hus...? Jag fick då se mitt! Givetvis såg både kulör, tak och gräsmatta bra ut.


Vi fick flyga omkring en timme och nu är jag, Tinna Jonsson, markgrefvinna av Anumark. Det är en gammal tradition att man blir markgrefvinna/markgrefve där man gör sin första landning. Roligt va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar