tisdag 22 juni 2010

Turistinformatör där det händer

Solen skiner i Umeå och lunchrasten spenderades med fönstershopping varvat med power walk. Jag njöt av de varma strålarna som om de vore de sista denna sommar och kopplade bort omvärlden för en stund. Inte en, inte två, men tre turister stannade mig med diverse frågor under min vandring. Kanske inte så märkligt då jag hade min gröna, inte helt diskreta, Umeåtröja på mig. Så, vad gör man? Jag började peka hejvilt i olika riktningar: pizzeria runt hörnet, stadskyrka rakt föröver och turistbyrån - ja visst, på Renmarkstorget. Kände mig som en fältarbetande turistguide. Kanske en tanke för nästa sommar? Jag ställer upp alla soliga dagar!

//Clara

1 kommentar:

  1. Hejsann! Vill tipsa om nytt turistmål midt i mellom Skellefteå och Piteå. "Flickorna På Landet" i Renholmen, Byske. Her er det; Sommarcafe, Arts & Crafts, Exebition och Museum. Ni er velkommen!!
    www.renholmenby.se

    SvaraRadera