onsdag 2 juni 2010

Ljusa nätter och ett hektiskt program

Efter några mycket händelserik dagar i vår kära stad så känner jag att ett par dagar med ”vanlig” vardag behövs för att ta igen sig och ladda batterierna. Man får hålla i sig för att orka med, från Rix FM festival till Yran och Nordic Rock och där efter lösspringande älgar i centrum. Minst en av dom hade siktet inställt på Turistbyrån men som så ofta annars är vi inte så enkla att hitta för den som är i stort behov av lite guidning (mycket märkligt kan tyckas) och trots att denne älg befann sig på Renmarkstorget så blev det inget besök denna gång. Att det ska va så svårt!

Idag beställer jag broschyrer från alla möjliga hörn av Sverige. Så finns det någon som mot all förmodan vill uppleva mer än Umeåregionen denna sommar, så kan ni även kika in på byrån och få en hel del information om bland annat Kiruna och Gotland. Trevliga ställen båda två!

Efter att ha tillbringat våren på en annan, och betydligt varmare, kontinent så känner jag mig nu som världens lyckligaste att få vara tillbaka i Umeå. Dessa ljusa kvällar byter jag inte bort mot något annat. Kombinerar man detta ljus med lite värme och minst en glass så är glädjen fulländad.

På fredag drar en av Umeås stoltheter igång, för nionde (!) gången erbjuder Täfteåfestivalen ett fantstiskt program och självklart två mycket trevliga kvällar.
Men vilka är årets artister? Hur tar jag mig dit? Och behövs myggstift?
Svaren och mycket annat hittar du här

Solen skiner och jag är hemskt redo för sommaren!
/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar