onsdag 21 november 2012

Västerbotten – berättarnas län

Till saken hör att västerbottningarna sedan flera hundra år tillbaka hade en gedigen skolning i det religiösa och därför, om inte annat en osviklig känsla för ORDETS ursprungliga och skapande kraft.


Så börjar kursen som jag anmält mig för att lära mig att berätta storyn om Umeå. Det lär bli min alldeles personliga umeåstory! Om jag vågar publicera den här på bloggen, det får tiden visa! I alla fall har jag lärt mig att i grunden för en berättelse finns tre Pn. De står för person, plats och problem. Just nu har jag problem med att komma fram till vad som är problemet, men det löser sig säkert! För inte kan väl jag vara så lyckligt lottat att jag inte skulle ha några som helst problem……

De duktiga handledarna och läromästrarna Jenny Eklund och Marianne Folkedotter
Fortsättning följer… kanske?

/Erja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar