onsdag 11 april 2012

En hälsning från praktikanten

Hejsan!

Nu är jag, praktikanten, i farten igen med ännu ett blogginlägg. Ni vet ju bara om att jag är praktikant men inte inte så mycket mer så tänkte presentera mig lite grann. Jag går sista terminen på Umeå Universitet där jag läser medie-och kommunikationsvetenskap (med strategisk inriktning). Med andra ord har jag lärt mig att vara väldigt strategisk gällande kommunikation, både internt och externt. Under min praktikperiod här på Turistbyrån tar jag fram förslag på hur VisitUmeå ska kommunicera via sociala medier.

Idag hade vi ett möte där jag berättade om vad jag kommit fram till och fick höra personalens synpunkter. Nästa vecka kommer förhoppningsvis ni läsarare att få ta del av de förändringar som ska göras.

Om jag trivs? Vi kan väl säga så här: Hemma klämmer jag på mitten av kaviartuben. Här gräver dem en grop i mitten av den gemensamma smörbyttan. Kan inte göra annat än att trivas!



/Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar