måndag 23 april 2012

Underbara Ume

Dagens gråa väder kan ta inte ta ifrån mig den lyckliga känslan jag har kvar från igår. Det hände egentligen inget speciellt igår. Det var soligt och jag gick en två timmar lång promenad längs strandpromenaden som jag oftast gör vid soliga dagar. Jag mötte många människor i alla åldrar som tog sig fram på alla möjliga sätt; lunkandes, springandes, cyklandes, power walkandes, i barnvagn, ja listan kan göras lång. En vanlig syn när solen lyser.

Det var nog just att inget var speciellt, att det är så här i Ume som fick mig att börja tänka på hur underbart jag tycker att staden är. Jag började i stadsmiljö och hamnade ute i lugnet med öppna landskap. Kände lugnet en stund innan jag vände på klacken och gick tillbaka till stan. Väl framme började min stadspuls att slå och jag blev otroligt sugen på att ta en fika, gå på Megazone och gå på bio. Helst allt på samma gång. Hur underbart är det inte att bo en stad som kan ge en både lugn och puls utan att man behöver ta sig särskilt långt ut från stadskärnan?

/Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar