tisdag 17 april 2012

Ny bloggkung?

Av de senaste inläggen att döma verkar det som om jag fått en utmanare till tronen som Turistbyråns Bloggkung…

Min ”bloggnemesis” har med lätthet och lekfullhet skrivit ett antal inlägg som har fått stor uppmärksamhet och uppskattning av bloggens läsare. Allt jag har att säga om detta är ”bring it on”, den här unga mannen är inte rädd för lite konkurrens…

Nu när jag deklarerat min ”krigsförklaring” förflyttar jag fokus till ett helt annat håll. Igår var det seriepremiär för UFC. Det var Hammarby som agerade motståndare och jag måste säga att även ifall jag i vanliga fall inte är något större fotbollsfan bortsett från när det är VM/EM så blev jag lite besviken. Visst hade det varit väldigt trevligt om UFC hade lyckats hålla sin ledning och besegra Hammarby? Jag måste dock ge credit till Hammarbyfansens lojalitet och engagemang.

När det gäller livet här på Turistbyrån så flyter det på som vanligt bortsett från att vi har haft en rejäl utmaning med att hitta boende åt alla människor som valt att besöka oss nu under veckan. Men vi ska inte klaga, det är ju det absoluta tecknet på att Umeå är ett attraktivt resmål.

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar