måndag 22 oktober 2012

En strålande helg

Solsken, vindstilla och nollgradigt. Helgens väder kunde inte bli bättre! Likadant med helgens aktiviteter. Det var slutspurt för Umeå Fashion Week med modevisningar, levande skyltdockor i skyltfönstren och uppvisningar av Umeå Balettakademi.

Själv så började jag min helg direkt när jag checkade ut i fredags. Vandrade direkt från Turistbyrån till att möta upp kvällens sällskap för god mat o drack innan det var dags för kvällens höjdpunkt; komikern Al Pitcher. Jag trodde att jag skulle dö av skratt flera gånger under kvällen. Tänkte återkomma senare i veckan och berätta mer om showen.
Från min söndagspromenad
Både min lördag och söndag gick åt till att vara ute så mycket som möjligt när det var så otroligt fint väder. Det kryllade av folk ute och Umeå kändes (om möjligt) mer levande än vanligt på lördagar. Jag hann med många promenader men gjorde misstaget att inte lämna plånboken hemma. Centrala stan på lördagen och promenad till Strömpilen i söndags... Saknades bara en promenad ut till Ersboda men tror det hade blivit lite väl tomt i plånboken då.

Hur tillbringade du din helg?

Kram
Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar