måndag 15 oktober 2012

Gästbloggare: Annawii om Umeå Fashion Week

Hej kära Umeåbor!

Mitt namn är Anna Wiklund. Jag kommer att uppdatera er här på Umeå turistbyråns blogg om Umeå Fashion Week som startar i dag.


Jag driver modebloggen Annawii

Vem är då jag och varför ska jag sköta rapporteringen? För det första är jag otroligt modeintresserad och har drivit min egen modeblogg "Annawii" i över 7,5 år och har även ganska bra erfarenhet av just  Umeå Fashion Week (UFW). Jag har besökt ett flertal olika event under tidigare års modeveckor och deltog även i ett diskussionsforum som Nöjesmagasinet höll förra året. Det i kombination med min kärlek för Umeå och tro på lokala designers är nog en bra grund för att sköta rapporteringen klanderfritt!


House of Svalas visning 2011

Inför denna vecka finns det så klart några ljusglimtar som jag kommer att hålla ett extra öga på och det är Kii:s årliga modevisning på tisdag, Röda korsets modevisning på onsdagen, Swedish beauty factorys och Johannans event på torsdagen och självklart Sara Burkhard och House of Svalas installation på fredagen. Sedan kan jag även tipsa om Nöjesmagasinets modesamtal på onsdagen där jag medverkar och självklart Ingrids modevisning på lördag.

E&E:s event 2011
Det känns som en fullspäckad vecka med massor av lokalt mode, inspirerande föreläsningar och roliga fester som jag hoppas att alla Umeåbor besöker, inte bara branschfolk! För det är trots allt det som gör Umeå fashion week unikt, att det är till för alla, inte bara modeeliten!

Kram Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar