onsdag 31 oktober 2012

Mänsklig information för turismen...

För att spinna vidare på tråden om ett mänskligt wikipedia för turismen i Umeåregionen vill jag berätta att jag varit på studiebesök. Givetvis går det att läsa sig fram och se på bilder för att få en uppfattning av en plats men det är alltid bra att besöka dessa specifikt. Denna gång behövde jag mer information om besöksmålen Den förhistoriska världen samt Umevatoriet.

Jag gick från bägge besöken med ett leende på läpparna. Den förstnämnda inriktad på världen och hur den blivit till och den andra inriktad på rymden och universum. En hel del filosofiska frågor väcktes - hur stort är universum, egentligen?




Som tur är behöver jag inte kunna svara på frågor som hur stort är universum egentligen är - jag nöjer mig med att veta att det är stort!

Hälsningar Tinna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar