fredag 19 oktober 2012

Gästbloggare: Annawii från Umeå Fashion Week

Hej käre läsare!

Nu har drygt halva Umeå Fashion Week (UFW) gått av stapeln och jag måste säga att jag är imponerad över hur hög klass de events jag besökt hållt! Kii:s visning var som alltid välstylad och jag gillar att de satsar på mode mixat med underhållning eftersom det riktar sig till en bred målgrupp. Är man inte modeintresserad bjuds man ändå på en härlig show och jag tror att de flesta som besökte visningen gick hem med massor av inspiration och ett leende på läpparna.

Kii:s modevisning
Även Johannan och Swedish beauty factorys event var fantastiskt välordnat och det var helt klart en av veckans stora höjdpunkter! Johannan visade nämligen upp sin nya kollektion "Björk" för första gången och som ni säkert förstår av namnet är kollektionen inspirerad av just Umeå. Själv blev jag blixtförälskad i alla smycken och det kändes extra kul att Johanna, som reser runt om i hela Europa nu när märket börjat växa, ändå hittar sin inspiration uppe i de norrländska skogarna. Sånt gillar en Umeåpatriot som jag!

Smyckeskollektionen "Björk" från JohannaN visades upp för första gången.
Ett till event som jag lyfta fram är Nöjesmagasinets "modesamtal" som tog plats på Angelini i onsdags kväll. Inte nödvändigtvis för att jag själv satt i panelen utan mest för att jag tycker att det är viktigt att diskutera modebranschen, UFW och Umeå som modestad under modeveckan. Det ger en chans för UFW att utvecklas och jag hoppas att Nöjesmagasinet gör detta till en stående programpunkt under UFW!


Jag var med i Nöjesmagasinets panel och pratade om mode.
Om ni inte har hunnit besöka några visningar än eller kanske inte fått er törst på mode släckt kan jag tipsa er om några härliga saker som händer i helgen. I kväll kan ni spana in House of Svala och Sara Burkhards modeinstallation på Invito och jag tror att det kan bli riktigt bra. Sara är en av Umeås bästa designers och skapar mode på hög nivå så besökarna kommer inte att bli besvikna! Ett annat tips till er som vill lyxa till det på lördag är modeshowen Ingrid's, Butiq H&H, Headline, Makeup Store och Nail Zone håller tillsammans på Äpplet. Den ska jag själv besöka och jag ser verkligen fram emot att se snygga kläder, vackra underkläder och även snappa upp lite hår- och make up-trender!

Ha en underbar helg och hoppas ni fått massor av modeinspiration under veckan som gått!
Kram Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar