torsdag 18 oktober 2012

Säsongens första snö

Tinna, som befinner sig på resande fot just nu, mejlade den här bilden till mig igår när hon var vid Bjurholms busstation. Som ni ser har det snöat en del. 

Morgonhälsning från ett snöigt Bjurholm

Bjurholm var inte de enda som fick snö, det snöade lite överallt i regionen. Själv så missade jag all snön. Lite synd, för det är något speciellt med säsongens första snö. Jag känner mig som ett litet barn igen som vill ut och fånga snöflingor med tungan, göra snöänglar och snögubbar och kanske kasta en snöboll på någon. Att sedan få gå in i värmen igen med rosiga kinder och snorig näsa för att dricka något varmt under en gosig filt är verkligen som grädden på moset enligt mig.

Fick du se någon snö?
Over'n'out
Theres



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar