lördag 13 juni 2009

Turistbyråutbildning 2009

Turistbyråutbildningen i Skellefteå bjöd på två roliga och intensiva dagar av föreläsningar, visningar och aktiviteter. Och så en hel massa mat och fika. Vår praktikant Claudia är nog helt övertygad om att vi svenskar är smått galna när det gäller vårt heliga ”fika” och jag börjar faktiskt ana att det är sant. Hur mycket kaffe är det möjligt att dricka på en dag? Hur många mackor kan man få i sig? En studie vore intressant. Jag bör dock tillägga att de ständiga intaget av föda var välbehövlig och att allt smakade förträffligt.

Kul att få träffa andra turistbyråanställda i Västerbotten och höra hur de ser på arbetet och vad deras destinationer har att erbjuda. Johanna presenterade Umeåregionen och var utan tvekan bäst, såklart.

På onsdagskvällen tillbringade vi några svettiga timmar på Boda Borg - där mitt lag (för mig extremt märkligt) kom sist. Höjdpunkten med utbildningen var helt klart Annika Sandströms föreläsning om värdskap - mer positiv och inspirerande kvinna får man leta efter.

Ska även göra ett erkännande. Jag villade bort mig i löparspåret på fredagsmorgonen, många extra kilometer blev det. Hamnade högst upp vid liften i vitbergsbacken tillslut. Ska fundera på att läsa kartan innan nästa gång.

Lugnet är nu återställt – tillbaka på turistbyrån. En hel massa vind och mestadels moln är vad Umeå bjuder på idag. Karin och jag håller humöret uppe.
/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar