fredag 5 juni 2009

TYSKARNA GILLAR OSS

Igar deltog jag pa Swedish workshop för den tysksprakiga marknaden i Frankfurt. Det var nog den tuffaste workshoppen jag deltagit i! Jag hann inte ens äta upp varmrätten och jag som älskar maten i Tyskland! Schemat byggde pa 20-minuters pass utan nagon mellantid mellan mötena. Manga drog dock lite över tiden, och eftersom den nästa redan stod bakom och trampade, fanns det inga möjligheter ens för ett toabesök. Men tro inte att jag klagar, det var superroligt!

Dagen innan hade vi fatt info om läget pa den tyska marknaden. Tyvärr har försäljningen inte gatt sa bra. Trots det, var chefen pa Visitsweden i Tyskland hoppfull och papekade att Sverige tagit andelar fran de övriga nordiska länderna. Det ser även ut som att bokningarna kommit i gang under de senaste veckorna.

Jag kan dock konstatera att vi i Norrland behöver chartertrafiken för att kunna locka till oss större andelar. Men jag tror att Botniabanan, kan ocksa hjälpa oss att attrahera en ny kundgrupp som av olika anledningar inte vill flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar