fredag 23 juli 2010

Afro power dance och Sommaren i City!

Hej där hemma i stugorna!

Igår var en fantastisk kväll här i Umeå då det var så många aktiviteter i stan, framförallt i centrum!

Undertecknad hade turen att få vara med på kvällens Afro Power Dance i Vänortsparken, det är något jag tycker ALLA borde prova! Gårdagskvällen bjöd dessutom på den härliga luften som bara solsken efter moln och regn kan göra. Det var så härligt att bara röra sig till de afrikanska rytmerna tillsammans med så många andra. Det bästa var nog dock spridningen på åldrar, allt från tjusiga äldre damer, medelålders hurtiga herrar, coola tonårskids till småbarnen, kort och gott alla var där!

Efter 45 min av trummande på låtsastrummor, elefantmoves och höftrörelser så var det dags att bege sig till 22 julis upplaga av Sommaren I City där för tillfället tonerna av Anna Hamilton som sedan följdes av kvällen dragplåster: Umeåbandet Deportees som är en av undertecknads favoriter faktiskt.

När jag stod där mitt bland alla med magen dunkandes av Deportees trummtakter så kom jag på att det är sånt här som gör Umeå stad så levande! Människorna, evenemangen, glädjen!


//Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar