lördag 3 juli 2010

Att svänga de lurviga

Entré på bloggen för mig i sommar...

Efter att ha gått ett antal buggkurser i höst tänkte jag att det var dags att pröva på logdans. Denna ytterst populära aktivitet om somrarna kan väl inte locka så mycket folk om det inte vore roligt?! Kvällen till ära var det dans på Gräsmyr loge och som turistinformatör noterade jag att det är skyltat till Gräsmyr från E4an i södergående riktning. Bra! Måste medge att jag faktiskt aldrig har åkt den vägen innan (förbi Röbäck) och att den var fantastiskt mysig! Hur som, väl på plats fann jag en ypperlig loge med plats för två orkestrar och där en svalkande svägom var möjlig även utomhus! Vad jag lärde mig var att alla kan gå på dans, även de som inte dansat innan. Men många är där förstås väldigt duktiga och kan lära ut ett steg eller flera!

Finns dansaren gömd där inom dig eller är du en dansare sen länge så är mitt heta tips att inte missa dansveckan i Gräsmyr mellan 14/7- 17/7. För er som har kastat ett öga på dansbandskampen så kan jag härmed meddela att vinnarna från år 2010; The Playtones och finalisterna; Titanix inleder dansveckan!

För vetskapens skull bör tilläggas att det finns två andra mycket välbesökta logar runt stan som undertecknad inte ännu hunnit dansa in. Dessa är Baggböle loge och Täfteå loge. Till Täfteå går även bussar från Umeå centrum.

När finns då möjlighet till att röra sig på detta hälsosamma och roliga vis? Jo:

Onsdagar: Baggböle kl 20-24
Fredagar: Gräsmyr kl 21-01
Lördagar: Täfteå kl 21-01

Andra ställen som det ibland annordnas dans på är:
Sundlinska Gården i Tavelsjö
Gammlia i Umeå
Kajen i Umeå centrum
Gumboda Hed

Utnyttja nu sommarkvällarna till fullo och pröva på vad dansgolvet erbjuder!

//Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar