fredag 24 juli 2009

Tips en regnig dag!

Så har regnet återigen dragit in över Umeå och snart, förhoppningsvis, förbi. Idag stod tappra stadsvandrare kl 16.00 med ponchos från oss eller med ett hårt grepp kring paraplyet och lyssnade på guiden. Det var rätt många som trotsade regnet. Men det är, tyvärr, en återkommande syn. Men som sagt, vi lånar ut paraplyer och ger bort ponchos då vädret inte är med oss! Våra hjältemodiga guider kör i alla väder!

Denna vecka har vi fått besöksrekord!...hade jag tänkt konstatera. Fram till och med idag har det varit ovanligt många i butiken, kölapparna har varit många och jag vet inte hur många jag har knycklat ihop i handen och slängt i papperskorgen. Idag har det dock varit lugnare. Om helgen hade erbjudit sol istället för regn så hade hade jag vågat säga att vi fått besöksrekord, men ännu är jag inte så säker. För turisten krävs ett gott väder, det märks helt klart :)

På vår hemsida finns tips om vad man kan göra en regnig dag.

/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar