torsdag 27 augusti 2009

Fullträff

I tisdagsförmiddag kom det in ett härligt gäng damer på byrån. Jag blev glad bara av att se dom, de liksom utstrålade glädje, nyfikenhet och vänlighet. Nu ville de såklart veta vad som fanns att se i denna stad.

Efter att ha lyssnat på deras önskemål förslog jag en tur till Umedalens skulpturpark, inklusive ett besök på Backens kyrka och sedan vidare mot Arboretum Norr med fika-stopp ute i solen på Baggböle Herrgård. Lät väl som en rätt bra dag, eller? Jag ville ju egentligen följa med och få fortsätta inspireras av deras muntra livssyn. Men jag lät dem vara ifred (snäll som jag är) och återgick till att instruera utbytesstudenter i vägen till närmaste cykelaffär.
Studenterna är många och second-hand cyklarna är få. Intressant matematik.

Idag kom två av de glada damerna förbi igen, bara för att tacka för de trevliga tipsen och meddela att de haft en mycket bra dag! Ibland blir det verkligen fullträff, kul.

Vilsna studenter överallt i staden. Under morgonens löprunda uppe på Ersboda hann jag få ett antal frågor om vägen till Myrorna, Jysk och Willys.
Turistguide på språng…ehh.

//Clara

1 kommentar:

  1. En gång turistinformatör - alltid turistinformatör! Jag tror att har man arbetat/om man arbetar på turistbyrån har man andra ögon då man är ute på stan. Man ser de som behöver fråga något och man vet att man kan svara på de flesta frågor. Keep up the good work!

    SvaraRadera