torsdag 13 augusti 2009

Motvind

Här på byrån har vi en hylla med borttappade-grejor. Idag tog jag mig en titt på vår samling och slogs av att de måste finnas högar av detta slag på var och varannan butik i hela världen. AHH! Vem äger alla grejor? Saknar någon den bruna baskern, de där trevliga glasögonen och alla dessa nycklar?

Högst upp i högen ligger nu dagens fångst: En mobiltelefon.
Tyvärr är batteriet urladdat vilket gör det svårt att lösa ägarfrågan. Vad gör en praktiserande privatdetektiv i detta läge?
Hmm, detta uppdrag kräver en stund av fundering och reflektion…

Jag antar att jag trots mina tidigare snilleblixtar (nåväl, låt oss kalla det lösningar) är helt okunnig i denna bransch. Vinden har vänt. Men det gäller att inte ge upp.

På tal om vind, det har börjat blåsa, nästan som om hösten var på ingång. Jag gläds med alla norrländskasurfare men skulle själv uppskatta lite fler härliga augustikvällar.

Vid nödfall agerar vårt lilla förråd bagageinlämning.
Idag blev det trångt..



//Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar