lördag 29 augusti 2009

Rätt ska vara rätt!

Inom näringslivet heter det ju "kunden har alltid rätt" och även om vi kallar våra kunder för gäster så strävar vi också efter att gästen ska få rätt. Men i denna bransch är vi samtidigt livrädda för att säga fel, till exempel att läsa upp fel tidtabell för en färja, nämna fel öppettider eller säga fel adress. När så en gäst kom in på byrån igår och undrade var cykelpumpen i närheten av turistbyrån fanns och vi inte kände till den (ingen skulle vara gladare än oss om det fanns sådan service mitt i centrum) tipsade vi självklart om närmsta cykelhandlare istället. Idag läser jag i lokaltidningen Västerbottens Folkblad att kommunen, igår, som del i projektet att öka cyklandet i stan, faktiskt har placerat ut 3 nya cykelpumpar! Fantastiskt bra! En återfinns på cykelvägen mellan Umeå Universitet och Ålidhem medan 2 st finns mer centralt; en på södra sidan av gamla Tegsbron och en på Renmarkstorget utanför Allstar och Invito!

Rätt ska vara rätt och vi är så glada när vi vet säkert vad som faktiskt är rätt eller åtminstone får reda på det till slut... Inte en dag går utan att man lär sig något nytt i detta yrke! Kom in och fråga för ibland måste ni fråga för att vi ska få veta (leta)!

/Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar